Close

Der skal være (reklame)plads til alle!

Hvem har egentlig mest brug for at promovere sig? De store brands, der sikre store dele af arbejdspladser og vil sikre sig sin stærke profil på markedet, mindre virksomheder, som forsøger at skille sig ud på et i forvejen overfyldt marked eller de humanitære organisationer, som ihærdigt forsøger at støtte en samfundsorienteret sag.

Sagen er den, at uanset hvad man anser, som værende vigtigst, så er organisationer, som brænder inde med vigtige budskaber begrænset økonomisk til at få eksponeret deres budskaber i massiv grad.

Reklameforalvor.dk er nu et frivilligt initiativ, som i 1990 blev iværksat af den norske bureaumand Ottar Samuelsen, som fik den idé, at han ville vise omverdenen, at reklamebranchens samfundsengagement og indsatsvilje var bedre end sit rygte. Idéen gik ud på, at lade alle landets kreative kæmpe om at lave en kampagne, som kom en velgørenhedsorganisation til gode og som fik medieplads og produktion kvit og frit. I dag er det en af Huset Markedsførings fornemmeste opgaver og årligt går branchen sammen om at forære en reklamekampagne til en organisation, enkeltperson eller gruppe, som arbejder for en humanitær eller samfundsorienteret sag. Deadline for dette års indstillinger bliver i løbet af foråret, så det er værd at følge med.

Personligt synes jeg, at det er fantastisk, at de dygtigste reklamefolk har lyst til at gå ind og støtte sådanne vigtige og til tider underminerede sager, som ellers ikke ville have mulighed for at skabe debat, belyse og indsamle penge til vigtige formål.

57871_alzheimerforeningen_940x330px2

Sidste års kampagne for Alzheimerforeningen vandt Skolen for Visuel Kommunikation i Haderslev – med opbakning og eksekvering af Envision.

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

HOVEDERNE PÅ BLOGGEN

Velkommen til idworkernes kreative åndehul, hvor vi viser, hvad der undrer og inspirerer os.

Her er det resultatorienterede afløst af forundring, frihjul og flæskeroulade. Hvis du vil se vores designløsninger, må du besøge idworks.dk – her på bloggen kan du lære hovederne bag løsningerne lidt bedre at kende.