Close

Enkle budskaber rammer bare bedst. Punktum.

Selvom de andre piger på bureauet allerede har set flere af de reklamer, som jeg vil omtale her, så synes jeg alligevel, at jeg vil vise dem til de, der – ligesom jeg – stadig har dem til gode. Så til alle grafikere, designere og Art Directors – I har sandsynligvis set disse. Måske er […]

No comments yet

Pick up Hey

Hvert år afholdes Pick Me Up i Somerset House i London. Pick Me Up er en udstilling, der præsenterer, hvad der rører sig inden for illustration lige nu. Dygtige illustratorer fra hele verden viser deres bedste arbejde frem. Jeg har været på udstillingen to gange tidligere og er begge gange gået derfra både imponeret og […]

No comments yet

Imponerende håndværk

Umiddelbart forventer man ikke at blive imponeret over malet skiltning på veje, da meget af dette i dag laves med stencils. Der er dog stadig noget, som males i frihånd, og de folk, der arbejder med det, kan åbenbart deres håndværk til fingerspidserne. Det bliver her gjort med en temmelig imponerende præcision!      

No comments yet

Opråb til branchen

Krisen har resulteret i alt for mange uskarpe profiler Rigtigt mange danske virksomheder har gennem finanskrisen sat alle kræfter ind på at tilpasse og trimme organisation, ydelser, produkter og procedurer, men har i processen glemt at udvikle og pleje virksomhedens kommunikationsplatform. Det er synd. Dyrt betalte hjemmesider sander til og afspejler ikke virksomheden, som den […]

No comments yet

Lad det gode indhold vinde over det kommercielle budskab

Det kan næppe være gået nogens næse forbi, at der i ugens løb har floreret en video på de fleste nyhedssider og sociale medier, som har fået os til at føle varme, glæde og kærlighed både udenpå og indeni. Den har endda fået flere danskere til at overveje, hvorvidt selv skulle prøve at kysse en […]

No comments yet

Der skal være (reklame)plads til alle!

Hvem har egentlig mest brug for at promovere sig? De store brands, der sikre store dele af arbejdspladser og vil sikre sig sin stærke profil på markedet, mindre virksomheder, som forsøger at skille sig ud på et i forvejen overfyldt marked eller de humanitære organisationer, som ihærdigt forsøger at støtte en samfundsorienteret sag. Sagen er […]

No comments yet

Hvad er godt design?

Jeg har lige været til eksamen i en designopgave, hvilket fik mig til at tænke over, hvad er godt design, og hvordan vurderer man egentlig om noget er godt design. Kan man overhovedet besvare spørgsmålet uden at starte sætningen med “Jeg synes…”? Der findes ingen rigtige svar, når det kommer til design, så hvad kan […]

1 comment

Apropos OL

Inspireret af det igangværende vinter OL i Sotji handler dette indlæg om mit favorit OL-design. Til hvert OL og vinter OL laves der et nyt design til at identificere det specifikke OL. Tyske Olt Aicher stod for designet til OL i München i 1972. Lige netop dét års design har skrevet sig ind i historiebøgerne […]

2 comments

Velkommen til det nye idworks.dk

Så er vores nye hjemmeside i luften. Den har været undervejs et stykke tid, så det er med stor fornøjelse at vi byder velkommen indenfor til det nye idworks.dk. Da vi skulle designe vores nye hjemmeside, valgte vi at fokusere på de to ting som de fleste besøgende er på udkig efter, nemlig hvem vi […]

2 comments

HOVEDERNE PÅ BLOGGEN

Velkommen til idworkernes kreative åndehul, hvor vi viser, hvad der undrer og inspirerer os.

Her er det resultatorienterede afløst af forundring, frihjul og flæskeroulade. Hvis du vil se vores designløsninger, må du besøge idworks.dk – her på bloggen kan du lære hovederne bag løsningerne lidt bedre at kende.